2012-04-13 11:00

Румба

Биеийн хөдөлгөөнийг хөлийн хөдөлгөөнөөс илүү чухалчилдаг бүжиг хийдэг байсан Африкийн негр боолуудыг Куба руу импортлосноос энэ бүжиг үүсэлтэй. Хөгжмийн ая чухал байсангүй, тогоо, сэрээ, лонх зэргийг ашиглан дуугаргадаг байсан цогц хэмнэл илүү үүрэгтэй байлаа.
 
Энэ нь 19-р зууны Гаванагийн Контраданз-тай нийлсэнтэй холбоотой. Бүжгийн нэрийг Испани хэлний "зам, чиглэл" гэсэн утгатай "румбо", "овоолсон чулуу" гэсэн утгатай "румба", Карибийн орнуудад өргөн хэрэглэгддэг ликор дарсны нэг төрөл болох "рум" зэрэг олон үгнүүдээс үүсэлтэй гэж тайлбарладаг ч 1807 онд бүжгийн хамтлагт зориулан тоглодог байсан "румбосо оркестр" гэсэн нэр томъёоноос үүсэлтэй байж болох юм. Мөн энэ нэрийг Испанийн ‘карусель’ гэдэг үгнээс үүсэлтэй гэж зүтгэгчид ч байдаг.
 
Кубын Румбаны хөдөөгийн хэлбэр нь үггүй жүжиг хэлбэртэй байсан байна. Бүжиглэх үедээ мөрөө тогтмол нэг түвшинд барих нь боолууд хүнд ачааг зөөх чирэх аргатай холбоотой байсан байж болох юм. "Кукарача" хэмээх хөдөлгөөн нь жоомыг (cockroach) бяц дэвслэх хөдөлгөөн, "цэгийн эргэлт" нь тэрэгний мөөрийг тойрох алхалт байсан байна. Румбаны алдарт "Ла Палома" аяыг 1866 онд Кубад мэддэг болсон.
 
Хөдөөгийн Румба нь Гуарача, Сон, Кубын Болеро (Испанийн Болеротой огт хамаагүй)-той нийлсэн хэлбэрээр 1930-аад онд Америкт танил болов.
 
Британий бүжгийн багш Пьер Лавелл 1947 онд Гаванад зочилж очоод Румбаг Америкийн Румба шиг тактын 1-р цохилтон дээр бус 2-р цохилтон дээр, завсарлагатай алхалтаар бүжиглэвэл зөв гэж шийдсэн. Гэвч энэ нь бүхэлдээ зөв бус. Румбад хөгжмийн цохилтыг Клэйвс (хоёр савааг зэрэг цохих) шийдвэрлэдэг байна. Клэйвс нь 2 тактат фразын эхний тактын 1, 4, 7-р хагас цохилтон дээр, хоёрдугаар тактын 3, 5-р хагас цохилтон дээр цохидог. Бүхэл цохилтуудыг тоолох үед эдгээр нь эхний тактын 1-р цохилт, 3-ын өмнөх хагас цохилт, 4-р цохилт, хоёрдугаар тактын 2 ба 3-р цохилтууд дээр таарна. Ингэхлээр хоёр тактын турш 5 алхам Клэйвсийн цохилттой нийлнэ гэсэн үг болж байна. Гэвч бас тийм биш юм. Америкийн Румбаг нэгдүгээр тактын Клэйвсийн цохилтон дээр бүжиглэдэг. Пьер түүний оронд хоёрдугаар тактыг ашиглан, 2 ба 3-р цохилтон дээр алхах, түүн дээр нэмж 4-р цохилтон дээр нэгэн том алхалт хийхээр шийдсэн. Пьер үүнийгээ Гаванад Пип Риверагаар заалгасан өөр олон алхалтуудын хамт Британи руу аваачжээ. 1-р цохилтоос 2-р цохилтыг илүү гэж онцолсон энэ алхалтууд нь 1940, 50-иад оны халуун маргаанаас олон жилийн хойно Олон улсын стандартчилсан Кубын Румбаны нэгэн хэсэг болсон байна.
 
Такт бүрийн 1-р цохилтон дээр биеийн жинг нэг хөлөөс нөгөөд шилжүүлэх, жинхэнэ алхалтыг энэ цохилтон дээр хийхгүй байх нь бүжгийг маш мэдрэмжтэй тачаангуй болгосон байна. 1-р цохилт нь хөгжмийн хүчтэй цохилт боловч энэ цохилтон дээр ташаа л хөдөлнө. Энэ нь хөгжмийн удаан хэмнэлийн (116 цохилт/минут) хамт бүжгийг маш романтик болгодог. Алхалтууд 2, 3, 4-р цохилтууд дээр хийгдэнэ. Өвдөгний шулуун байдал, биеийн жингийн шилжилт, эргэлт зэрэг нь хагас цохилтууд дээр явагдах ба өлмий дээр урагш алхах үед биеийн жин Самбаны адил тогтвортой урагшилж, их бие маш бага хөдөлнө.
Манай сайт таньд таалагдаж байвал мөн сайтад нийтлэгдсэн
мэдээ мэдээлэлийг түргэн шуурхай уншихыг хүсвэл "LIKE" дарнауу

Шинэ мэдээ
Тоглолтын мэдээ
  • “Өндөр гэгээн” дуулалт жүжгийг Орхонд тоглоно“Өндөр гэгээн” дуулалт жүжгийг Орхонд тоглоно Урлагийн гавьяат зүтгэлтэн Л.Ванганы нэрэмжит Завхан аймгийн хөгжимт жүжгийн театрын бүтээл “Өндөр гэгээн” дуулалт жүжгийг энэ сарын 14-ний өдөр Орхон аймгийн соёлын ордонд тоглохоор болжээ. Жүжгийг хоёр удаа тоглох юм байна. Завхан аймгийн Шилүүстэй сумын харьяат Төрийн соёрхолт яруу найрагч Ц.Бавуудоржийн зохиол, хөгжмийн зохиолч Урлагийн гавьяат зүтгэлтэн Т.Сэр-Од, Төрийн соёрхолт, Улсын Драмын эрдмийн театрын ерөнхий найруулагч Н.Наранбаатар нарын хамтран бүтээсэн “Өндөр гэгээн” дуулалт жүжгийг бүтээх үйл явж жил гаруй үргэлжилжээ. Жүжгийн нээлт өнгөрөгч гуравдугаар сард Завхан аймгийн театрт болж байв.
  • “Номоо солилцъё” өдөрлөг энэ сарын 4,5-д болно“Номоо солилцъё” өдөрлөг энэ сарын 4,5-д болноНийслэлийн иргэд цуглаж өөрт байгаа номоо сарын хугацаатай бусадтайгаа солилцож уншдаг болоод жил гаруй хугацаанд тасралтгүй үргэлжилж буй “Номоо солилцъё” өдөрлөг энэ сарын 04-ны өдөр 10:00-17:00 цагийн хооронд, 05-ны өдөр 10:00-14:00 цагийн хооронд хоёр өдрийн турш Улаанбаатар хотын нийтийн төв номын санд зохион байгуулагдах гэж байна. Энэ удаагийн өдөрлөг “ҮНДЭСНИЙ БИЧИГ ҮСГИЙН БАЯР”-ын өдрийн хүрээнд зохион байгуулагдаж байгаагаараа ихээхэн онцлогтой юм.
  • Playing Love Best тоглогдоноPlaying Love Best тоглогдоноХөгжмийн зохиолчдын авьяас билгээ сорих, ур чадвараа харуулах нэг шалгуур нь киноны хөгжим байдаг гэлцдэг. Кино урлаг үүсэж хөгжихтэй хамт бий болж, хөгжсөн хөгжмийн энэхүү томоохон урсгалын энэ үеийн гол төлөөлөгчдийн нэг нь Эннио Морриконе билээ. Түүний "1900-гийн домог" (Legend of 1900) кинонд зориулан бичсэн "Playing love" зохиолоор нэрлэгдсэн тоглолтоо Морин хуурын чуулга найм дахь жилдээ үзэгч, сонсогч олондоо өргөн барих гэж байна. Энэхүү тоглолт нь Монголын төдийгүй дэлхийн алдарт киноны сэтгэлд хоногшсон сонгомол хөгжим аялгууг үндэсний хөгжмийн хөг эгшгээр амилуулан хөгжимдөж, Морин хуур хэмээх гайхамшигт хөгжмийн зэмсгийн чадал, ур хийцийн гайхамшгийг тод томруун харуулдаг тул үзэгчид жил жилийн тоглолтыг тэсэн ядан хүлээдэг биз ээ.
  • Come Fly With Me тоглолт маш өвөрмөц боллооCome Fly With Me тоглолт маш өвөрмөц боллооӨнгөрсөн Бямба гараг буюу 4-р сарын 14-нд Корпорейт Конвеншн төвийн концертын их танхимд дуучин Наагийгийн тоглолт болж өнгөрлөө. Тэрээр анхны тоглолтоо 2012 оны энэ өдөр Strangers In The Night нэртэйгээр Тусгаар тогтнолын ордонд хийж байсан юм. Өнгөрсөн 6 жилийн хугацаанд дуучны дуулах ур чадвар, дуулалтын мэдрэмжүүд улам нэмэгдсэн байсан бөгөөд тоглолтын 90 минутын турш өөртөө итгэлтэйгээр үзэгчдэд олны танил Монгол болон гадаад дуунуудыг хүртээл болгож байлаа.
  •  Жүжигчин Г.Ундармаа насанд хүрэгчдэд зориулсан шинэ бүтээлээ удахгүй нээнэ Жүжигчин Г.Ундармаа насанд хүрэгчдэд зориулсан шинэ бүтээлээ удахгүй нээнэХошин урлагийн тайзнаасаа хөндийрч дэлгэцийн бүтээлдээ түлхүү анхаарлаа хандуулж буй жүжигчин Г.Ундармаа дахин нэг өөр төрлийн шинэ бүтээлээрээ тун удахгүй тэсрэлт хийхээр зэхэж байна.